Stimul 2 - review from FreeMusic.cz
(datum: 7.8.2006)

(...) Začalo se na čas. O půl osmé již stáli za gramofony Petr Ferenc a Michal Brunclík neboli Birds Build Nests Underground. Všemožnými efekty různě upravované lupání a praskání starých desek se stalo leitmotivem jejich na zvuky minimalistického, ale na zážitky z nich bohatého vystoupení. Nejenom, že udávalo rytmus, bylo zároveň i nedílnou součástí vlastních melodií, jež tahle dvojice umně propojovala s těmi vypůjčenými především z nahrávek vážné hudby a jazzu (například pasáž s hodně odvážně zaloopovanou Novosvětskou mi rezonovala v uších po celý zbytek "koncertu" dvojice Ferenc & Brunclík). Publikum usazené v předních řadách mohlo také současně sledovat některé z postupů, kterými dosahují Birds Build Nests Underground svého originálního zvuku. Tím nejzvláštnějším bylo, mnou osobně do té doby nikdy neviděné, hraní z vinylů, jež spočívá v tom, že se na gramofon naskládá několik desek na sebe, takže místo jedné se jich kolem vlastní osy točí třeba deset, přičemž logicky hraje vždy jen ta nejvrchnější. V momentě, kdy splní svůj úkol, ji DJ jednoduše odebere a jehla putuje na desku, jež se do té chvíle točila pod právě odehranou... Speciální muzika, speciální přístup, tak to má být, napadalo mě při tom neobvyklém pohledu na gramofon, na němž najednou rotovalo hned několik vinylů. Jenom škoda, že se sál během hraní první skupiny teprve zaplňoval. Škoda pro obě strany. Birds Build Nests Underground si zasloužili početnější obecenstvo a pozdě přišedší opozdilci zase mohou jenom litovat svého zlozvyku, kvůli kterému přišli o skvělý úvod čtvrtečního večera "jiné hudby". (...)

Celý článek